Shop Mobile More Submit  Join Login
The Talent She Never Wanted by Vulpessentia The Talent She Never Wanted by Vulpessentia
Some more Rho background.
Add a Comment:
 
:iconwitherkingbrony:
witherkingbrony Featured By Owner Oct 30, 2014
Sorry but idk about what her cutie mark is about and I apologize for that, good art but I really want to know..
Reply
:iconlikrisziumil:
lIKrisziuMIl Featured By Owner Jan 7, 2014
I think this one is my favourite from all
Reply
:iconvulpessentia:
Vulpessentia Featured By Owner Jan 7, 2014  Hobbyist General Artist
Hopefully someday Dan and I will get around to writing her story and you will learn more about this. =P 
Reply
:iconlikrisziumil:
lIKrisziuMIl Featured By Owner Jan 7, 2014
Oh wow, just recalled how Alex Mercer from Prototype used to be the same, looking for his past, finding it to be horrible. I also know an anime character, that Dan agreed, was acting similarly.
Also, can't I learn more about it through other means?
Reply
:iconvulpessentia:
Vulpessentia Featured By Owner Jan 7, 2014  Hobbyist General Artist
lol I guess it depends what you mean by "other means." XP
Reply
:iconlikrisziumil:
lIKrisziuMIl Featured By Owner Jan 7, 2014
Arr pee =P
Reply
:iconvulpessentia:
Vulpessentia Featured By Owner Jan 7, 2014  Hobbyist General Artist
lol well maybe ^ ^ " 
Too bad Dan streams are few are far between
Reply
:iconlikrisziumil:
lIKrisziuMIl Featured By Owner Jan 7, 2014
True. I was thinking about using skype. <.<
Reply
:iconvulpessentia:
Vulpessentia Featured By Owner Jan 8, 2014  Hobbyist General Artist
Little do you know, you already know my skype name.  lol 
Reply
(1 Reply)
:iconsgt-stories:
SGT-Stories Featured By Owner Oct 17, 2013  Hobbyist General Artist
Must have story about this. Give. NAO. 
Reply
:iconjedieldaniel:
JedielDaniel Featured By Owner Oct 7, 2013  Hobbyist Traditional Artist
The art... is just awesome! And the pose You did is so... difficult to get right, so congratulations :clap:
However... I'm getting a little worried about the story of Rho... I mean... from the las picture You can easily conclude, that it won't be a very happy story, but... I don't know... I just hope it won't turn out to be another "everything went wrong for her, her entire life" kinda story, because I saw soooo many of them ^^; Hope this picture, and the last one will tie-in relatively seamlessly ;)
Reply
:iconvulpessentia:
Vulpessentia Featured By Owner Oct 7, 2013  Hobbyist General Artist
Thx Jediel. ^_^
You're absolutely right about the pose; took me a long time to get it right.
As far as her story is concerned she has a very dark past that she is slowly trying to uncover, and at each turn she learns just how tragic it is.
With that having been said, I am wanting the story to be more about embracing who you are, moving on from your past, and harvesting hope in the future.
Reply
:iconilukaappledash:
IlukaAppledash Featured By Owner Oct 6, 2013  Hobbyist Digital Artist
this is awesome :O
Reply
:icondrweegee1337:
drweegee1337 Featured By Owner Oct 6, 2013  Hobbyist Writer
I would read a fanfic about this.
I would read it until it begged for mercy.
Reply
:iconvulpessentia:
Vulpessentia Featured By Owner Oct 6, 2013  Hobbyist General Artist
I am actually working on it at the moment.  Hopefully I will be able to start posting stuff soon. 
Reply
:iconnuvolavolpe:
NuvolaVolpe Featured By Owner Oct 6, 2013
:love:
Reply
:icondjp15:
DJP15 Featured By Owner Oct 5, 2013  Student Digital Artist
she'll be alrite, i know it :'3

AWESOME WORK AGAIN the contrast really makes it :D
Reply
:iconmacbow333:
Macbow333 Featured By Owner Oct 5, 2013
Sooo... what talent are we talking about again?
Reply
:iconfangmoon-howl:
FangMoon-Howl Featured By Owner Oct 5, 2013
I want to know the whole story...
Reply
:iconkalinereine:
KalineReine Featured By Owner Oct 5, 2013  Professional Writer
Wow this is beautiful... :heart: 
Reply
:iconkyvex-ky-windcloud:
Kyvex-Ky-Windcloud Featured By Owner Oct 5, 2013  Hobbyist General Artist
So very Sad.....but still kinda oddly Sweet 
Reply
:icondawn079:
Dawn079 Featured By Owner Oct 5, 2013  Hobbyist Digital Artist
So adorable. But sad :c
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
October 5, 2013
Image Size
4.2 MB
Resolution
2011×2651
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
3,586 (1 today)
Favourites
187 (who?)
Comments
25
×